Nederlands
  nl
English
  en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Gemotiveerd leren en lesgeven
Hoofdkenmerken
Auteur: Anje Ros, Jos Castelijns, Anne-Marieke van Loon, Kris Verbeeck
Titel: Gemotiveerd leren en lesgeven
Uitgever: Uitgeverij Coutinho
ISBN: 9789046968963
ISBN boekversie: 9789046907337
Editie: 2
Prijs: € 29,92
Inhoudelijke kenmerken
Taal: Dutch
Imprint: Uitgeverij Coutinho
Technische kenmerken
Verschijningsvorm: E-book
 

Inhoudsopgave:

Gemotiveerd leren en lesgeven zet motivatieprocessen helder uiteen en geeft aan wat je als leraar kunt doen om de intrinsieke motivatie van leerlingen te ondersteunen. Als leerlingen gemotiveerd zijn, zijn ze betrokken en nieuwsgierig en beter in staat om te gaan met uitdagingen en tegenslagen. Ook halen ze vaak betere schoolresultaten. In de praktijk blijkt echter dat de motivatie van leerlingen gedurende hun schoolloopbaan afneemt. Ze vinden het saai op school en zijn minder betrokken bij schoolse taken. De theoretische uitgangspunten, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, worden concreet gemaakt door casussen van klassensituaties uit het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. De lezer krijgt praktische tips en suggesties aangereikt om een gemotiveerde leeromgeving te creëren, in de vorm van checklists, stappenplannen en aanwijzigingen voor het handelen van leraren. Aan de hand van prikkelende vragen wordt de lezer uitgedaagd om na te denken over de eigen schooltijd, de eigen motivatie, de wijze waarop hij of zij handelt in de klas en het effect van dit handelen op leerlingen. Er is een apart hoofdstuk gewijd aan het omgaan met ongewenst gedrag in de klas en de rol van motivatie daarbij. Met behulp van concrete voorbeelden en tips, ontleend aan de zelfdeterminatietheorie, krijgt de lezer handvatten om ongewenst gedrag te voorkomen.\n\n
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
Welkom bij SALUS